22 February 2010

Clătite pufoase

Mi se facuse pofta de ceva dulce, afara ploua cumplit, deci nicio sansa sa ies sa cumpar. Care e cel mai usor dulce de facut? Clatitele.

Am vrut sa iasa perfecte, asa ca m-am uitat pe net dupa retete. Nu am gasit ceva care sa-mi convina, in schimb mi-a facut cu ochiul reteta de pancakes. Nu incercasem niciodata si mi-am adus aminte cum baleam la ele cand le vedeam in filme si ma intrebam cu ce-or fi diferite de ale noastre.

Simplu: sunt mai pufoase si nu se ruleaza.

In compozitia pentru 12 asemenea pufosenii se pune: 450g de faina, 6 linguri de zahar, 3 lingurite de unt, 450ml de lapte, 3 oua si 2 pliculete de praf de copt (dupa care a trebuit sa ies in ploaie, ca nu mai aveam in casa dar deja eram cu pata pusa, nu am mai avut de ales).

Se prepara astfel:
1. Intr-un bol mare se amesteca ouale, zaharul si laptele. Se pune si untul - ar fi bine sa-l aveti de ceva vreme afara sau sa-l topiti inainte.
2. Dupa ce s-a topit zaharul in compozitia de mai sus (nu-l mai auziti scrasnind la mixer), adaugati usor, usor faina si praful de copt.
3. Amestecati bine, pana obtineti o compozitie omogena.
4. Preferabil sa aveti o tigaie buna, care distribuie caldura pe toata suprafata. Nu se foloseste ulei sau unt in tigaie, o puneti pur si simplu la incins si turnati compozitia - cate un polonic pentru fiecare pancake. Nu trebuie sa va chinuiti sa distribuiti aluatul pe suprafata tigaii, cum se face la clatitele noastre clasice. E bine cat se intinde ea de la sine.

Trebuie sa fiti atenti la:
- foc - sa fie cat mai mic
- prima clatita se face mai greu pentru ca tigaia cu siguranta nu e incinsa suficient; aveti grija incepand cu a doua sa verificati mai repede stadiul de coacere - si cand zic "repede" nu exagerez deloc, se coc imediat!

Odata ce le aveti pe farfurie stiva, le puteti manca cu orice fel de dulceata sau sirop. Cu miere sau cu frisca. Eu am in casa siropuri, unul de Grenadine, altul de Fructul Pasiunii si incerc sa le folosesc la ceva, orice, numai sa le termin. De data asta au fost excelente peste pufoseniile de mai sus.


6 comments:

Florin said...

next time zdrobeste o banana foarte coapta si adaug-o la amestecul de clatite (cel mai simplu o bagi intr-o punga de plastic curata, o framanti bine si apoi tai coltul pungi si o storci in aluat :))

de asemenea, dupa ce ai pus aluatul in tigaie poti presa usor in el 4-5 felii de banana de cca 1cm grosime, care vor ramane incastrate in clatita cand se intoarce.

(btw, banana pancake era mic dejunul preferat in Bali :))

Brad Florescu said...

Nu irositi siropul de grenadine pe clatite! Se gaseste greu si se foloseste la Tequila Sunrise.
In rest, balesc.

liana dodon said...

daca vrei iti trimit niste maple syrup. super bun. incearca si cu fructe, capsuni, coacaze, daca gasesti. poti si cu sunca, daca vrei, chiar, cu smantana, cam cu absolut orice. bune, da...

Elena Stanciu said...

Eu m-am gandit la urmatoarea treaba: daca nu pun zahar in toata compozitia dar urmaresc exact acelasi proces, pot sa-mi iasa niste lipii foarte bune.

@ Florin, multumesc de pont. Am incercat la muffins asta odata dar m-am lasat deoarece nu am mai gasit o vreme bananae cu gust de banane :-)

@ Bradut, il folosim, ca altfel e pacat de el.

@Liana, o sa experimentez.

gunhan said...

super bune le-am facut si eu
dar nu am folosit 2plicuri praf de copt doar unu e suficient

Mihaela said...

Le-am incercat, au iesit super, niste pufosenii delicioase!