04 April 2011

Aparatul de gătit la aburi aka steamer

Sunt îndrăgostită de steamer, de când l-am cumpărat acum o lună şi jumătate îl folosesc tot timpul, că-i voie, că-i nevoie.

Varianta de steamer pe care o folosesc thailandezii. E foarte uşor şi costă 180 baht (18 lei)

Ştiind că legumele gătite la abur sunt mai sănătoase, am ajuns să pregătesc şi cartofii pentru piure în felul ăsta. Am pus apă şi condimente în compartimentul de jos şi cartofii în cel de sus. Au stat la abur 20 de minute până au fost gata.



Piureul era garnitură la friptura de porc, pe care astăzi am gătit-o în tigaie cu puţin ulei de măsline. Am încercat şi la aburi, e foarte bună pentru că se frăgezeşte bine.

Pentru începători, câteva argumente pro gătitului la aburi (contra nu prea am găsit, aştept info dacă ai disponibile):

- se pierd mai puţini nutrienţi: acidul folic în proporţie de 15% vs. 35% prin fierbere; vitamina C 15% vs. 25%
- pentru că nu foloseşti ulei ca în cazul prăjirii, mâncarea rezultată are un conţinut mai mic de grăsimi
- carnea şi legumele au o textură mai fină
- nu arzi nimic, nu dă în clocot

8 comments:

Anonymous said...

Sunt si eu interesata in achizitionarea unuie steamer ca cel prezentat. Puteti sa-mi spuneti de unde se poate cumpara ( in Bucuresti).
Va multumesc foarte mult.
Mihaela

Mihaela said...

Va rog sa-mi spuneti de unde-l pot achizitiona din Bucuresti?
va multumesc,
Mihaela

Elena Stanciu said...

Buna, Mihaela,
Sigur gasesti la orice magazin de electrocasnice (Media galaxy, Domo, Flanco etc.).
Sau poti comanda pe net, uite unde am gasit eu: http://www.shopmania.ro/magazin~cauta-aparat-de-gatit-cu-aburi.html.

Mihaela said...

Buna Elena,
Iti multumesc pentru informatiile date. La magazinele indicate de tine se gasesc numai aparate electrice (am si eu unul Moulinex). Pe mine ma interesa unul ca cel postat de tine si care foloseste flacara de la aragaz. Presupun ca cel prezentat nu este cumparat din tara.

Elena Stanciu said...

Mihaela, ai dreptate, toate astea sunt electrice. Nu am idee de unde ai putea lua unul ca al meu (intr-adevar nu este cumparat din Romania).
Incearca la Ikea, ca ei au tot felul de dracii pe care altundeva nu le gasesti. Daca nu-i nici acolo, gandeste-te la o improvizatie - o oala cu apa si deasupra ei o strecuratoare metalica si un capac :-).

Mihaela said...

Buna Elena,
Iti multumesc pentru raspuns. Vis-a-vis de cele spuse de tine ma gandesc ca nu putem face o asemenea improvizatie: steamer-ul trebuie sa fie fabricat dintr-un material rezistent la o anumita temperatura si dintr-un material "sanatos" pentru noi ( ca sa nu spun "ecologic"). Intotdeanuna m-au speriat improvizatiile. Sper totusi ca voi gasi un asemenea produs si in Romania.
Iti doresc un week-end placut.
Mihaela

Elena Stanciu said...

Aluminiu - in cazul celui din articol.
Cel mai sanatos este cel din lemn de bambus - daca stii pe cineva sa mearga in concediu in Asia roaga sa-ti caute acolo (Thailanda, Malaezia, Indonezia).
Cu drag,
Elena

Anonymous said...

hello Mihaela. un steamer similar cu cel postat de Elena gasesti in Ikea - Bucuresti.