20 February 2013

Numai două, ca să plouă


Ca să plouă în gură, bineînțeles, că altfel știu că nu îți dorești deocamdată. Amândouă merg bine de desert sau de mic dejun. Foarte rapid de executat.

Smoothie de ananas și avocado. Ceva ce nu am pomenit. Prima oară l-am băut la piață, acum mai bine de 1 an. De atunci  mi-am tot repetat că trebuie, trebuie să îl fac acasă, măcar odată pe săptămână. Am reușit acum două săptămâni. Rușine mie, nu am repetat.
Combinația de ananas și avocado e uimitoare, foarte, foarte fină. Aș vrea să ai un anans bine copt și dulce. Avocado, de asemenea, alege-l să fie deja moale. 

Cum obții licoarea: storci ananasul, iar sucul obținut îl amesteci în blender cu miezul unui avocado. Poți presăra pe deasupra, după plac, scorțișoară sau cacao.



Banane cu miere și nucă.
Despre Sănătate Dulce am aflat în decembrie. Este un proiect care susține micii producători români din regiunea Valea Barcăului. Nu e o companie, e o întreprindere socială care se ocupă de ambalarea, promovarea și vânzare produselor de la țăranii din zona menționată. La ei pe site găsești toate detaliile despre produse și lista de magazine de unde le poți cumpăra. Recomand cu drag inimă mierea cu nucă și propolis și prunele umplute cu nuci (îmi plouă în gură, apropo!).

De la Sănătate Dulce am prins în zbor ideea cu bananele cu miere și nucă. Nu mai demult de aseară. Azi dimineață le-am mâncat la micul dejun (ora 10.00; e acum 14.00 și nu mi-e foame deloc).
Cum faci: cureți bananele, dacă sunt mari le tai felii sau rondele, le tăvălești întâi prin miere, apoi prin nucă măcinată. Pentru un plus de gust și beneficii, eu am combinat nuca proaspăt râșnită cu semințe de in măcinate și fulgi de nucă de cocos. Cred că varianta rondele, cu niște scobitori la îndemână, e o soluție foarte bună de snack dulce și sănătos la o petrecere. Să-mi zici ce reacții au prietenii dacă o testezi pe ei.

1 comment:

Nuschu said...

Anansul si bananele sunt printre fructele mele preferate si, totodata, marile regrete ca la noi nu se fac :-))). Cu bananele date prin miere si nuca ti-ai atins scopul, salivez de numa'!