09 October 2015

Crumble de mere cu nuci caramelizate

Cred că acum ceva vreme declaram aici că brioșele sunt dulcele cel mai ușor de făcut. Mi-am schimbat părerea pentru că unu, am găsit sunt foarte multe persoane care fac muffins foarte proaste cu o ușurință demnă de invidiat și doi, am experimentat de câteva ori crumble cu diverse fructe. Așa că astăzi susțin sus și tare că un crumble de orice e cel mai ușor de făcut desert din lume. Ai nevoie pentru varianta de bază de 4 ingrediente mari și late: fructe (mere, prune, piersici, caise, fructe de pădure - oricare dintre ele merg de minune), făină, zahăr și unt și totul durează 30-40 de minute.



Varianta pe care am încercat-o eu astăzi presupune un picuț mai multă muncă. Doar un picuț. Adică doi pași - călitul merelor și caramelizatul nucilor. Primul pas l-am introdus pentru că vroiam să evit zeama deloc apetisantă care se strînge în vas de la mere atunci când stau la cuptor. Ideea cu nucile mi-a venit pentru că pur și simplu am văzut nuci la mama pe dulap și nu m-am putut abține.

Ca să nu o lungesc, că nu e cazul, ai nevoie pentru crumble de:

- mere tăiate cubulețe (nu e nevoie să le cureți de coajă, doar să dai deoparte semințele)
- zahăr, 80-100g pentru crumble + 3 linguri pentru mere + 2 linguri pentru caramelizarea nucilor
- miezul de la 15 nuci
- făină, 100-130g
- unt, 150g
- 1 lingură de scorțișoară

Și ar trebui să procedezi după cum urmează:

1// să călești merele împreună cu cele 3 linguri de zahăr și lingua de scorțișoară. Asta înseamnă că le pui într-un vas pe foc mic, amesteci continuu vreme de 5 minute sau până observi că începe să iasă siropul din ele. Pui capacul și le lași încă 5-10 minute. Le scoți și le muți într-o strecurătoare până rezolvi pasul 2.
2// cureți nucile dacă nu sunt curățate de mama, bunica sau vecina, le mărunțești cu mâna cât poți sau vrei, le pui într-o crăticoară, tot la foc mic, împreună cu 2 linguri de zahăr. Amesteci continuu până se topește zahărul și toată chestia este lipicoasă foc.
3// amesteci restul de zahăr cu făina și cu untul tăiat cubulețe (atenție, să fie rece, rece, proaspăt scos din frigider). Aici devine totul kind of messy -- trebuie să te folosești de mânuțe și să te joci cu ingredientele până se transformă într-un fel de nisip (sau crumble (firimitură), cum îi zice la origine, de unde și numele desertului).
4// într-un vas ceramic nu foarte mare (sau vas de iena) pui în straturi: merele călite și scurse bine, nucile caramelizate și nisipul obținut la punctul 3.
5// bagi la cuptor pentru 20 de minute (200 grade). Verifici, dacă e auriu crumble-ul de deasupra înseamnă că e gata, dacă nu mai lași 5-10 minute (eventual mută pe 180 grade ca să nu vedem ce n-am văzut...fum, negrală, supărare, știi tu).

Sper să ți se pară și ție la fel de simplu. Încearcă, măcar pentru nucile alea super crunchy combinate cu merele moi și aromate.



No comments: