12 November 2009

Early Christmas

N-o sa mananc porc cu siguranta anul asta de Craciun, asa ca ce mi-am zis eu, o iau inaintea tuturor! S-a nimerit si ca nu aveau la Kaufland carne proaspata de vita (dezamagitor, ma dusesem chitita), in schimb mi-a facut asa de tare cu ochiul muchiuletul de porc...wink...wink...am bagat doua kilograme in traista. Stiti cum e, sa fie, ca nu strica niciodata.
Nu l-am facut pe gratar, nu m-am bagat la sosuri grele. Simteam nevoia de ceva light, ce sa fie, ce sa fie? Gata, il bag la cuptor pe un pat de legume si-l stropesc bine cu suc de portocale si lamaie! In felul asta Craciunul nu a fost Craciun traditional romanesc pentru ca pur si simplu l-am lipsit de ingredientele clasice - grasime, pasta de hrean, sfaraiala si miros greu.

Garnitura de legume s-a nimerit a fi combinatie de cartofi, morcovi si conopida. Toate proaspete, din piata de la Universitate (ah, da, exista o piata pe bune la Universitate, in parcare - eco! - doar sambata si duminica dimineata). Cartofii i-am luat mici, mici si i-am pus in tava la cuptor intregi (curatati in prealabil, evident). Morcovi - curatati si spalati clasic, taiati rondele. Conopida - haha, am invatat o smecherie ca sa ti se topeasca in gura la propriu, trebuie mai intai de toate sa o dai in clocot macar doua minute in apa cu putina sare.


Muschiuletul de porc, pur si simplu taiat felii, dat cu sare si putin piper proaspat macinat si asezat comod intre legume. Toata combinatia am bagat-o la cuptor, la foc mic. A durat ceva, spre o ora jumatate sa zic. Abia spre final, cu vreo 15 minute inainte sa fie gata am turnat sucul de la o lamaie si doua portocale - daca nu aveti chef de acrisor, puteti renunta la lamaie. Iese delicatesa, porc in suc de portocale. Mega fitza!


Ah, am invelit totul cu fire de marar, pe care la final le-am aruncat -- e amar, de unde si numele, dar lasa o aroma placuta in urma.

No comments: