15 November 2009

Febra de sambata seara


-->
Asa ar trebui sa arate orice zi de sambata, cu trezit fara ceas, soare mult pe cer, plimbare, lista de cumparaturi, cateva ore petrecute in bucatarie si apoi o cina absolut extraordinara, de care sa se bucure cat mai multi dintre cei dragi! Deci, ieri am avut o sambata perfecta, pot sa pun tick-tick la toate cele de mai sus. 
Nu stiu daca a fost influenta Juliei (oricare dintre cele doua) sau nu, cert este ca am avut un chef nebun si s-a vazut. Totul a iesit perfect, gustos si aratos.

Meniul s-a constituit din: supa crema de pastarnac si morcovi, orez cu pui si legume stil thai si muffins de ciocolata. Buget mic, timp activ de lucru - vreo 3 ore. 

Supa crema de pastarnac si morcovi

Pentru patru portii, ai nevoie de: 
400g de pastarnac 
2 morcovi mari
1 ceapa 
50g de unt 
5 aripioare de pui (sau un spate) din care sa faci supa - iti trebuie vreo 700ml
2 bucati de ghimbir 
o portocala 
1 legatura de patrunjel
o tigaie adanca, cu capac
blender
o oala de marime medie

Ce trebuie sa faci:
1. Aripioarele spalate bine, le pui la fiert intr-o oala. Le lasi acolo aproximativ 45 de minute, intre timp te ocupi de alte chestii. 
2. Pastarnacul si morcovul - ii cureti si-i dai pe razatoare.
3. Ceapa - o cureti si o toci marunt.
4. Ghimbirul, il cureti de coaja si-l dai pe razatoare - din cele doua bucati iti rezulta cam o lingura de ghimbir ras.
5. Portocala - de fapt ai nevoie de coaja, rasa si ea. 
6. In tigaia inalta, la foc mediu, pui untul la incins, adaugi ceapa si o lasi sa se caleasca putin. 
7. Pui pastarnacul si morcovul, calesti pret de 5 minute amestecand incontinuu. 
8. Adaugi ghimbirul si coaja de portocala si supa de pui, care pana la momentul asta sigur e gata. Pui capacul si lasi pe foc jumatate de ora.
9. Lasi sa se racoreasca un pic, vreo 15 minute si apoi, in cantitati mici dai amestecul prin blender. Rastorni, rand pe rand intr-o cratita.
10. Cand ai totul facut pasta, pui la loc pe foc, dai in clocot si adaugi trei linguri mari de smantana. Amesteci bine, pui si sare dupa cum iti place.
11. Servesti supa crema calda, cu patrunjel tocat marunt deasupra si crutoane (eu nu am avut crutoane - nu am crut sa cumpar si de facut nu mi-a iesit pentru ca aveam cuptorul ocupat cu altele ceva mai yummie).

Orez cu legume si pui – i-am zis stil thai pentru ca e pur si simplu o combinatie inventata de mine, habar nu am daca serveste vreun restaurant thailandez ceva asemanator.
Eu vroiam doar sa fac ceva cu pieptul de pui, care stim cu totii ca pe cat e de indicat in diete, pe atat e de nesuferit, uscat si atos fiind.
Pentru patru portii, ai nevoie de:
1 piept de pui mare
2 pungi de legume – am gasit la Carrefour unele Wok, combinatie perfecta cu morcovi, muguri de bambus, ciuperci, fasole verde etc.
200g de orez – eu am folosit de data asta Basmati, ca asa s-a nimerit de pe raft, la inghesuiala din supermarket m-am bucurat ca l-am apucat si pe asta.
1 ceapa
Sos dulce-acrisor
Sos de peste
50g unt
500ml supa de pui (preparata usor, ca mai sus la supa crema)
Sare
Wok
Tigaie adanca, cu capac
Cum procedezi cu toate astea?
Puiul – taiat, crestat pe ambele parti, dat cu sare si putin piper il pui pe gratar.
Orezul, trebuie preparat dupa cum urmeaza:

1. Il pui intr-un vas cu apa si-l lasi acolo vreme de 20 de minute minim.
2. Cureti ceapa si o toci marunt
3. In tigaia inalta, pui la incins untul, adaugi ceapa si o calesti 10 minute.
4. Adaugi orezul, il amesteci bine. 5 minute sunt suficiente. Il acoperi cu supa de pui, acoperi cu un capac si lasi sa fiarba pana vezi ca orezul a absorbit toata supa – vreo 15-20 minute. 


Legumele

1. In wok, la foc incins, pui o lingura de sos de peste si doua linguri de sos dulce-acrisor si rastorni pur si simplu toate legumele din punga.
2. Le calesti 5-6 minute. Nu le lasa mai mult pentru ca se flescaiesc si nu mai sunt crocante deloc.
3. Amesteci legumele astfel calite cu pieptul de pui taiat bucatele. 


Nu amesteca cele doua ingrediente rezultate, serveste-le pe fiecare intr-un bol separat si lasa-i pe invitati sa isi faca combinatia, fiecare dupa propriul gust. Poti sa ai pe masa sos dulce-acrisor intr-un castronel mic, sau chiar sos de soia – s-ar putea sa simta nevoia de asa ceva.

4 comments:

Unknown said...

Cand ai zis azi ca ai facut briose am inebunit de pofta. Asa ca am trecut la treaba http://andreimita.blogspot.com/2009/11/repede-cat-sunt-inca-calde.html

ally said...

Bun, bun, bun!
Si cu putin noroc, daca nu se consuma pana dimineata :D, maine o sa vedeti si pozele cu acele "altele ceva mai yummie" cu care era ocupat cuptorul...

Elena Stanciu said...

@ Ally, corect! maine scriu despre briose, am facut inca o serie astazi, nu m-am putut abtine.
@ Andrei, sper ca ti-au iesit la fel de bune ca ale mele - am unele cu banane si ciocolata de am turbat eu!

Unknown said...

Au iesit foarte buttery. Afinele de Argentina au fost cam insipide si cam scumpe. In rest, aluatul foarte bun. Astept sa vad si reteta ta :) Pentru intentia de a ma ajuta cu saratelele zic saru'mana mult si te anunt imediat ce stiu daca lucrez saptamana aia :)