09 September 2011

Accident în bucătărie. Martorii au scăpat nevătămaţi.



Am pus vinetele la copt. După zece minute am sărit de pe scaun de spaimă. POC! a făcut una dintre ele. Atât de puternică a fost explozia că a deschis şi uşa cuptorului.

Morală: ascultă-ţi mama când îţi spune să înţepi vinetele înainte de a le băga la cuptor pentru a le coace.

Bilanţ final: 50% din cantitatea de vinete decedată (nu aveam decât două, da), douăzeci de minute de frecat intens cuptorul. Efectul colateral al ultimei acţiuni fiind şi o manichiură nouă.

12 comments:

Une Ruxi à Paris said...

da ce voiai sa faci cu ele?

Elena Stanciu said...

Să le coc, să fac salată de vinete.

mirinda said...

Cred ca ai vrut sa faci o jumatate de salata :D
Ma bucur ca esti bine! Te pup!

Elena Stanciu said...

Mă rog, urma să le pun la congelator şi să fac salata mai încolo. O să mă duc să cumpăr kilograme babane, după modelul românesc, să burduşesc frigiderul pentru la iarnă :-))))
Pup, Mirandocule!

Une Ruxi à Paris said...

pai pt salata de vinete le poti coace si in tigaie, si acolo nu explodeaza. Bine ca tre sa stai sa le intorci, si cam miroase dupa aia in casa. Da mie imi place cum miroase.

Florin said...

Elena, cel mai simplu e sa le tai in doua pe lungime (inclusiv codita) si sa le pui cu fata in jos pe o tava acoperita cu folie de aluminiu unsa cu putin ulei si apoi sa le lasi sub broilerul / grillul cuptorului cam 25-30 de min, dupa care le scobesti miezul cu o lingura. ies perfect si au exact acelasi gust ca si cele coapte pe aragaz sau pe gratar.

Elena Stanciu said...

@ Florin, multumesc frumos. Suna ca si cum ar iesi perfecte. Zi-mi, totusi: sub griller inseamna ca pun tava chiar pe "podeaua" cuptorului?

@Ruxi, din cauza mirosului si fumului (chiar daca am hota) prefer sa le fac in cuptor. De scurs oricum trebuie sa le lasi la scurs, indiferent cum le coci.

Florin said...

nu, inseamna ca le pui chiar sub "tavan", unde majoritatea cuptoarelor (mai noi de zece ani :)) au asa numitul broiler, fie sub forma unui arzator de gaz, fie sub forma unei rezistente electrice spiralate (functia de broiler / grill se activeaza cu semnul de linie in zig-zag de pe butonul cuptorului). chiar daca n-ai broiler poti incerca aceeasi metoda, dar probabil ca o sa pierzi mirosul de "afumat", ca n-o sa se arda coaja. bafta! :)

Elena Stanciu said...

Got it! Multumesc frumos.

Lola said...

Elena, iti mai dau si eu o idee, eu asa coc vinetele de ani de zile fara nici un pic de curatat dupa.
Le infasor in folie de aluminiu, de doua ori. Le coc pe flacara aragazului cate 5 minute pe o parte, intoarse pe 4 laturi. 7 minute daca sunt super babane, ceea ce cred ca se intampla rar cu soiurile din Thailanda.
Stins focul, lasate 2-3 minute sa stea (se "aburesc" in folie si se cojesc mai usor) apoi tai folia cu un cutit si le cojesc (cu mana mereu inmuiata in apa rece - asta e ca sa nu ma frig, nu pentru vinete).
Restul, cum stii - puse la scurs, etc.

Mihaela said...

Been there, done that :)) numai ca nu am avut prea mult de curatat ca erau pe gratar afara :) Este prima data cand te vizitez, e interesant pe la tine, mai vin :)

Elena Stanciu said...

Bine ai venit, Mihaela, mă bucur că-ți place. Sper că în cazul tău nu a fost nimeni prin preajmă când au explodat grăsanele.