05 November 2011

Home made stuff

Găsit astăzi la magazinul care vinde produse organice de la fermele regelui:

1. Castraveţi mici, mici, numai buni de pus la murat. Checked, doar două borcane mici (pe măsură, evident) să testez cum ies.


Roşii cherry, inclusiv din cele gălbioare. Thailanda, în general, nu stă foarte bine la capitolul roşii. Cele mai multe din cele pe care legăseşti la piaţă nu au gust. De miros nici nu mai aduc aminte, că lipseşte cu desăvârşire. Singura variantă acceptabilă sunt roşiile cherry, mai scumpe dar şi mai roşii. Astea pe care le-am cumpărat astăzi sunt de departe cele mai bune pe care le-am găsit de când stau aici - au şi gust şi miros şi sunt zemoase tare. 

Pe câteva le-am "sacrificat" - le-am tăiat felii, le-am întins pe tava de la cuptor şi le-am făcut vânt dincolo de gard unde încă mai bătea soarele după-amiază. Le usuc bine şi apoi le păstrez într-un borcan. Pentru ce? Nu am idee încă. Se va ivi o oportunitate, sunt convinsă.


Am acoperit tava cu folie de pastic, ca să ţin departe insectele şi păsările. Folia am găurit-o cu scobitoarea, ca să intre, totuşi nişte aer. Cred că mâine schimb folia cu o bucată de tifon.

UPDATE: pentru că vremea s-a mai răcorit aici în Chiang Mai, a durat mai mult decât mă aşteptam ca să am gata castraveţii şi roşiile. Castraveţii s-au murat perfect, fără să se înmoaie, în 5 zile. Roşiile s-au uscat în mai mult de o săptămână (scoase la soare înainte de prânz şi ţinute până la apus). Le-am pus la borcan cu busuioc, nu înainte de a le gusta - sunt incredibil de dulci!

2 comments:

Apa.Faina.Sare. said...

Imi plac rosiile uscate si le tin sau intr-un borcan cu ulei de masline si busuioc, sau in pungi in congelator. Le folosesc in salate, la paste (o mana de paste cu niste rosii uscate si cu putin parmezan ras...! fac o cina incredibil de simpla si speciala in acelasi timp), focaccia, etc. Sincer, le-am mancat si puse pe paine prajita si cu branza de capra... un fel de bruschete delicioase.
Cred ca tifonul e o varianta mai buna decat folia gaurita, si cred ca e recomandat sa presari pe ele niste sare grunjoasa.
Apreciez foarte mult chestiile homemade, de cele mai multe ori nu se compara cu cele cumparate.
:) pofta buna, sa faci un update dupa ce s-au uscat si le-ai gustat.
codruta

Elena Stanciu said...

La variante din astea ma gandeam si eu ca vor fi bune. Le-am pus sare, insa din lipsa de timp nu am apucat sa schimb folia cu tifon. Maine neaparat fac asta. Sper sa-mi iasa. Daca nu, mai cumpar si mai incerc.
Multumes, revin cu rezultatele :-).