30 March 2014

JOACA DE-A BUCĂTARUL ITALIAN

Am vrut să fac paste zilele trecute, ca să le am în casă pentru zilele când ni se face poftă. Fiind vorba de o cantitate mai mare, l-am rugat pe Umberto, proprietarul restaurantului Ciao Bella de la noi din sat, să mă lase să mă folosesc de sculele de la el din bucătărie. Claro che si!

Și iată-mă eu înarmată cu făină și cu ouă, ascultând atentă la Umberto cum îmi dă instrucțiuni: pui făina toată în malaxor, dar ouăle le adaugi unul câte unul, după ce le-ai spart într-o ceașcă. Ca să fii sigură că fiecare ou e bun. Gata toate ouăle, păi să-i dăm drumul. A lucrat malaxorul câteva minute de capul lui și a amestecat făina și ouăle într-o cocă nici moale, nici tare. Umberto a stropit la un moment dat cu un praf de sare peste cocă și apoi cu un pic de ulei de măsline.



Odată ce coca a fost frământată bine, am lăsat-o zece minute să respire. Am format pastele apoi: 100 de grame de cocă = 1 porție. Nici mai mult, nici mai puțin. Bucățica asta de 100 de grame am dat-o prin mașină ca să formez foaia, am tăiat-o de mână cu un cuțit rotativ, și uite cum am avut eu tagliatele făcute de la 0, exclusiv din ingrediente naturale, fără conservanți, fără adaosuri.



Pentru cine are poftă să încerce acasă, combinația este de 1 ou la 100g făină. Sare după gust, dar se poate și fără. Ulei de măsline maximum 1 lingură la 100g făină. Poți face o cantitate mai mare, 1 kg de făină și 10 ouă, de exemplu, cum am făcut eu - îți ies 13-14 porții de câte 100g. Folosești cât ai nevoie în ziua cu pricina, restul depozitezi în congelator.

No comments: