08 April 2014

PÂINE CU MAIA = PÂINE ADEVĂRATĂ

Nu îmi vine să cred că au trecut doi ani și povestea nu s-a terminat. A luat doar o pauză din lipsă de timp și de energie, de ustensile (poți face pâine în multe feluri, dar fără cuptor nu prea iese). Niciodată, însă, nu am abandonat ideea de a face pâine adevărată la mine acasă cu o frecvență proportională cu consumul ei și cu priceperea pe care mi-am dovedit-o în alte zone ale bucătărelii. Și a venit vremea să o iau de la capăt.

La final de ianuarie am participat la un curs susținut de Corina de la Ateliere de Pâine. Am petrecut cu ea și cu ceilalți cursanți 3 ore, am ascultat, am întrebat, am făcut o pâine sub supravegherea ei. Cei mai bine investiți bani, cel mai bine investit timp. Nici nu ar trebui să zic mai mult, dar nu mă pot abține. Este o binecuvântare să stai cu un om experimentat față în față, să îți povestească, să poți întreba pe loc tot ce îți trece prin cap. Nu ai cum să compari așa ceva cu cititul de pe internet și buchisitul de una singură, mormăind și împrăștiind făină pe toate ființele și neființele din bucătărie și întreaga casă. Corina este un înger, super răbdătoare, super pregătită să răspundă, să dea exemple, să te asigure că ești capabil să crești/întreții o maia sălbatică și să faci pâine cu ea. Ceea ce îți spune la curs nu e vorbă-n vânt, pâinea, așa cum te învață ea să o faci, iese și iese al naibii de bună!


Asta este pâinea făcută acasă, în Thailanda, cu maia făcută de mine fără frică, fără stres, amestecând apă îmbuteliată și făină ordinară de care găsești aici pe toate drumurile (mereu m-am întrebat la ce anume o folosesc thailandezii, că pâine nu fac, brioșe nu fac, torturi nu fac, plăcinte nici atât). Maiaua a prins viață în cinci zile, pâinea a ieșit din prima. Bravo mie și mai ales bravo Corinei că dă informația mai departe și ajută oamenii să facă alegeri sănătoase!

3 comments:

Ana said...

Eu de vreo 2 ani tot incerc sa-mi fac curaj sa produc o maia, dar ceva ma tine in loc, nu stiu ce. Ma tot pacalesc cu drojdia - ba paine fara framantat, ba tot felul de lipii si pite. Painea ta arata de vis!

Anonymous said...

hehe ca si indienii intrebati unde sunt pepite de aur.. aia care vorbesc habar n-au; aia care stiu, nu fac nici un curs

Camelia said...

Painica asta arata fantastiiic!