20 August 2009

Traiasca mamele!


Mamele, saracele, ce ne-am face fara ele? Stie cineva mai bine ce sa cumpere sau cum sa gateasca? Nimeni, clar! E adevarat, ele le stiu pe ale lor, nu le poti abate usor de la drumul batut de zeci de ori dar cert este ca pe ala il cunosc mai bine decat oricine.

Zilele trecute, in vizita la ambele mame am primit (la pachetel - il cunoasteti) de la una rosii din gradina (vorba cuiva, "nu am mai vazut rosii din astea de cand eram copil") si suc de rosii proaspat pregatit cu dragoste multa si de la cealalta doua bucati zdravene de muschiulet, unul de porc, altul de vita.

Pentru ca nu aveam prea multa inspiratie, am zis sa apelez la daruri ca nu strica.

Am avut la indemana: una bucata muschiulet de porc foarte fraged, 6 cartofi, 3 rosii, suc de rosii, 3 ardei grasi, ulei de masline, sare, piper.

Am experimentat la modul cel mai simplu:
1. Am spalat carnea si am trantit-o in tava.
2. Am curatat cartofii, i-am taiat cuburi si i-am plasat strategic pe langa muschiulet.
3. Am curatat ardeii si i-am taiat felii, dupa care i-am pus de veghe pe langa cartofi - sa nu s eplictiseasca.
4. Am ornat totul cu felii de rosii.
5. Am stropit cu putin ulei de masline.
6. Am turnat cu generozitate peste tot ansamblul niste suc de rosii.
7. Am rasnitat si niste piper proaspat.
8. Am bagat la cuptor.

Pentru ca muschiuletul era foarte proaspat, nu a durat mai mult de 20 de minute si totul era gata. Stiu ca porcul vara poate parea o alegere gresita, dar credeti-ma, asta era chiar genial. Rosiile au facut totul - i-au dat o aroma de "ca la mama acasa", foarte proaspata!

No comments: