06 June 2013

ENERGIE LA PAHAR (Juicing #2)



De când cu mâncarea sănătoasă tot încerc combinații de sucuri. Unele-s mai reușite, altele mai puțin. Secretul, am descoperit eu so far, este dozajul. E la fel de important cât pui ca și ce pui în juicer. Toată lumea îți spune că sucurile verzi sunt cele mai sănătoase. Cu cât mai verde, cu atât mai bine. Hmmmm, ia stoarce tu un kilogram de kale sau de spanac și bea-l. Să-ți fie de bine! (dacă încă mai poți respira)

Nu merge chiar așa, mai ales dacă nu ești învățat cu gusturile noi de verzituri stoarse. Mergi pe moderație, evită să folosești cantități mari din ingrediente cu gusturi extreme/puternice -- ginger, verzituri, lămâie. În schimb, încearcă să le combini cu fructe sau legume neutre ca mărul sau morcovul. Și atunci, o să vezi, se schimbă treaba, bei sucul proaspăt cu mult mai multă plăcere. Aș zice chiar că șansele sunt mari să devii dependent.

În paharul verde am combinat: 1 măr, 2 portocale, 1 tulpină de țelină, 1 mână de kale cu tot cu tulpini (poți folosi orice verzitura îți e la îndemână), jumătate de guava -- știu că în România nu e la îndemână, poți să înlocuiești cu un măr sau două.


Încă un truc: dacă tot ți se pare că e ciudat la gust sucul proaspăt stors, îndoaie-l cu apă și mai dă-i o șansă înainte de a-l arunca la chiuvetă.

2 comments:

Anonymous said...

ador sinceritatea ta ...
asa patesc si eu... ti se zice... arunca verzituri si bea ... pai ... paaaai e nasol...iar copiii...sigur il vor uri...
dar uite la tine gasesc si ceva concret.

mercic
anca

Elena Stanciu said...

Cu mare drag, Anca. Experiența m-a învățat ce și cum - primul suc pe care l-am făcut la storcător a fost o combinație groaznică, am pus mult prea mult ginger! Era iute, amar, tot ce vrei, numai gustos nu. L-am băut pt că știam că-i sănătos dar tare l-am urât! :-)